יום שני, 15 באוקטובר 2012

תיקון מסך לאייפון 5

תיקון מסך לאייפון 5 זה עסק כואב. 

המסך החדשני של האייפון 5 בנוי כך ששכבת חיישני המגע (טאץ') בעצם מוטמעת בתוך מסך ה LCD עצמו. זה מאפשר למסך האייפון 5 להיות דק יותר ממסכי האייפון 4, קל יותר ולצרוך פחות חשמל - חיי סוללה ארוכים יותר. 
המסך של האייפון 5 חדשני יותר ונמצא בחזית הטכנולוגיה, אך זאת אומרת שתיקון מסך של אייפון 5 יהיה יקר בהרבה מתיקון מסך אייפון 4. מסך האייפון 5 קל הרבה יותר לפירוק מאשר מסך האייפון 4/4S, מה שמוריד את עלות העבודה, אך מחיר המסך כיום גבוה מ 1,000 ש"ח ליחידה (לחנויות, לא כולל מע"מ). מחיר מסך אייפון 5 לאדם פרטי יהיה גבוה עוד יותר.

מסך שבור לאייפון 5. אאוץ'

אז כמה זה עולה לנו?

כאמור, תיקון מסך לאייפון 5 הוא עסק יקר. המעבדות לאייפון הבודדות שמבצעות את השירות הזה גובות עליו סכום של כ- 2,000 ש"ח להחלפה, מכאן שכדאי לשמור על מסך האייפון 5 תקין. תיקון מסך לאייפון 5 הוא תהליך שלמיטב ידיעתי עדיין לא התבצע בישראל אך זהו רק עניין של זמן עד שהחלפת מסך שבור לאייפון 5 תהפוך לנוהל שבשגרה. אני מקווה שבחודשים הקרובים מחיר החלקים לאייפון 5 ירד לרמה שפויה יותר ותיקונים לאייפון 5 לא יאלצו לפשוט את העור לבעלי אייפון 5 עם מסך שבור.

ומה עם החלפת מסך שבור באייפון 4?

החלפת מסך לאייפון 4 היא פעולה מסובכת יותר. כמו שכתבתי אתמול זה מצריך פירוק של המכשיר לגורמים ובקלות גורם לקריעה של כבלים חיוניים באייפון. אני כמובן ממליץ על טכנאי לאייפון מקצועי שיודע מה הוא עושה ואת החלפת המסך הוא יבצע במהירות ובצורה איכותית. איכות המסך לאייפון 4 חשובה ביותר מכיוון שמסכים זולים ובאיכות נמוכה יגרמו לריצודים ולהפרעה בתפקוד המסך, עד להשחתתו לחלוטין. בהחלפת מסך לאייפון 5 יש פחות סיכוי ליפול על מסך באיכות נמוכה מכיוון שכרגע כל המסכים לאייפון 5 הינם מקוריים ומיוצרים ע"י חברת LG. עדיין, כדאי להשקיע בכיסוי טוב לאייפון 5 ולא להיקלע לצרות.

תגובה 1: